CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 20 November 2008

BAHAGIAN B: TAHAP KEEFISIENAN BANDAR


BERIKUT ADALAH SEBAHAGIAN DARIPADA GRAF YANG DI AMBIL MENGIKUT SUSUNAN BAB MASING-MASING.......


Ekonomi Bandar
Dalam bahagian ini terdapat 19 subtopik. Perkara yang diberi penekanan ialah berkaitan aspek keefisienan sektor-sektor yang menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi di bandar yang dikaji. Hasilnya dapat dilihat pada setiap graf di bawah yang telah dibahagikan mengikut sektor-sektor ekonomi.




Kemudahan Masyarakat, Utiliti dan Sosial
Bahagian ini akan lebih menumpukan kepada kemudahan yang disediakan untuk penduduk di sesebuah bandar. Kemudahan yang diberi penekanan ialah kemudahan masyarakat,utiliti dan sosial. Daripada temubual yang dijalankan, majoriti responden lebih memberi penekanan terhadap aspek kemudahan pengangkutan yang masih kurang efisien di Putrajaya dan Cyberjaya .









Infrasktur dan Utiliti
Bahagian ini memberi gambaran mengenai aspek infrastruktur dan utiliti di bandar yang dikaji. Rata-rata responden memberi respon bahawa kemudahan infrastruktur di Putrajaya dan Cyberjaya memcukupi dan memberi keselesaan kepada penduduk.Rekabentuk, Imej dan langskap BandarGraf-graf bar di bawah memaparkan pandangan responden terhadap aspek rekabentuk,imej dan landskap bandar. Bandar Putrajaya dan Cyberjaya mempunyai kecantikan tersendiri kerana blok-blok bangunan dibina begitu sistematik








REKA BENTUK,IMEJ DAN LANSKAP BANDAR




Pengangkutan dan Perhubungan
Bahagian ini antara yang mendapat perhatian responden. kerana responden merasakan pengangkutan seperti LRT perlu ada di Putrajaya dan Cyberjaya.

Perkilangan dan Industri


Pelancongan dan Budaya

Perumahan

Keselamatan dan Kawalan

Governans

Alam Sekitar

0 ulasan: